pingu..pingu..comel sangat si kerdil ni. Mungkin bentuk badan dia yang kecik dan gemuk tu buat kan dia comel sangat. Siapa yang suka tengok tv mungkin selalu jumpa dengan pingu ni pagi pagi. Sekarang ni tak tahu la ada lagi ke tak cite ni tapi dulu ada la dalam pukul 8pagi kat tv3. Sanggup bangun awal sebab nak tengok cite ni. Lepas habis cite ni sambung la balik tidur tu..hehe.


ni la pingu yang comel tu..

ni pulak mak ayah dengan adik pingu. one family gathered.haha

kalau korang rindu nak tengok si pingu ni, korang boleh la try buat pingu buatan sendiri "handmake" punya. cara nak buat tengok cam gambar ni je.senang kan? bahan bahan dia simple je, buah olive yang kecik dengan buah olive yang besar. Pas tu carrot yang dah dipotong bulat. carrot tu dipotong lagi mengikut pecahan 1/10.lebih kurang la. pecahan besar tu dijadikan kaki pingu dan yang pecahan kecik jadikan sebagai mulut muncung dia.Then, guna la pencungkil gigi cucuk semua bahan bahan secara menegak.

dah siap dah pingu yang comel. Siap ada peneman lagi tu takut dia sunyi time korang g kelas.hehe.even menda alah ni sangat comel untuk disimpan, tapi dia ada expired date. Agak agak buah olive dengan carrot tu dah kecut, boleh la buang.hehe.dan kalau rajin, buat la lagi..haha tu untuk orang yang takde kerja laa..


**post di kala kebosanan di bilik hostel UMP..