kenapa ye sejak dua menjak ni terasa diri macam tak berapa nak stabil. rase cm dunia ni berputar dengan laju (hiperbola toll)..tapi memang dua dan tiga hari ni aku rasa macam tak berapa nak lengkap. bayang2 hidup aku yang dulu masih lagi terbayang2. makin aku nak lupakan semua tu, makin dekat dia datang. kadang2 aku bahagia dengan hidup aku sekarang, kdg2 aku bosan, sunyi,sedih..sepatutnya aku bersyukur,Tuhan jadikan aku cam ni, tentukan hidup aku cam ni. Sepatutnya aku bersyukur padaNya. aku telah jauh(InsyaAllah) dari maksiat.aku jauh dari dosa. sepatutnya aku gembira.


mungkin juga sekarang ni memang aku sibuk dengan exam, psm dan sebagainya membuatkan aku berfikiran macam tu. mungkin aku tertekan dengan semua ni. Kerja yang x pernah habis. xpernah putus. projek, assignment dan report mengekori aku setiap masa. dan maybe disebabkan oleh terpengaruhnya aku dengan rakan sebaya. Bukan terpengaruh dari segi fizikal, tapi dari segi emosi. mungkin melihatkan sahabat2 yang 'berkepit' dengan pasangan masing2 membuatkan aku rasa 'something'. tapi jauh disudut hati aku, aku bersyukur dengan apa yang jadi. aku redha andai ini takdirNya.

"...Ustaz, kenapa hati perempuan ni kadang kadang rasa sedih tanpa sebab..Ada orang kata syaitan yang ganggu!! Ada tak petua untuk elakkan hati ni sedih? Kadang2 bila bangun pagi rasa sedih, kadang2 rasa macam rindu tapi tak tahu rindu pada siapa?"

Jawapan dari Ustaz:"Perkara biasa.hati perempuan memang halus, hanya lelaki sejati yang mampu menjadi penawar..."

betul ker??-_-"

toing!toing!!!enset berbunyi menandakan satu pesanan ringkas masuk.

"Always be yourself.Never try to hide who u are. The only shame is to have shame. Always stand up for what you believe in. Always question what other people tell you. Never regret the past. It's a waste of time. There's a reason for everything. Every mistake, every moment of weakness, every terrible thing that has happened to you. Grow from it. The only way you can ever get the respect of others is when you show them that you are respect yourself and most importantly, do your thing and never apologize for being you..."

Thanks sahabat for that kind of support. I'm never knows why she giving me a text. Btw, thanks because its giving me confident a lot. Memang tidak dinafikan fitrah manusia untuk hidup berpasangan. untuk merasa disayangi dan juga menyayangi. Ya Allah, andai ini adalah jalanku, permudahkanlah. Jauhkan aku dari dari hasad yang menjatuhkan aku.jauhkanlah aku dari segala maksiat dunia.kekalkanlah aku dengan jalan yang mulia ini. Ya Allah, kuatkanlah semangatku, teguhkanlah imanku. tabahkanlah hatiku.Tiada Tuhan yang maha berkuasa selain engkau.Amin.